Zile obișnuite, zile deosebite. Curajul de a nu distinge Zile obișnuite, zile deosebite. Curajul de a nu distinge
Definiții: # Om obișnuit - Om cu care te-ai ”obișnuit”, te-ai familiarizat, pe care îl ”cunoști” și nu crezi că poate ”scoate” ceva nou, care să îți suscite ...

Instrucțiuni de folosire (III) Instrucțiuni de folosire (III)
Semnul Leului este domiciliul Soarelui. Este un semn regal care reflectă, mai mult poate ca orice altă configurație astrală, felul în care copiii noștri se manifestă, creează și își exprimă ...

Singuri în Paradis Singuri în Paradis
Nu o să uit niciodată gustul, mirosul otrăvitor al bolii. Puteam simți suferința tuturor femeilor care, vreodată, se îmbolnăviseră de cancer de uter, de ovare, de sân, și puteam vedea cu claritate ...

Vara în vacanţă! Vara în vacanţă!
Suntem de ceva vreme în perioada vacanţelor. Este cea mai mare bucurie experimentată din plin de către copii. În primele zile de vacanţă hărmalaia din faţa blocului era de nedescris. Jocul lor ...

ShamaniA ShamaniA
Cum ar fi, dacă tot vorbim de Noul Pământ, să începem a crede, precum popoarele indigene, că oamenii aparțin pământului și nu invers. Acesta ar fi primul și, cu siguranță, cel mai important ...

Programul educațional Briza Programul educațional Briza
Este o abordare integrală a ceea ce numim educație, care are în vedere nu numai acumularea de informație și dezvoltarea structurilor mentale, ci Ființa umană în integrum. Vizează conștientizarea, ...

Respirația Inimii Respirația Inimii
Procesul de Conștiință și de Conștiență prin care noi am străbătut meandrele iluziei până la completa readucere aminte a adevăratei noastre identități se numește Calea Maestrului Interior. ...

Atingerea Vindecătoare a Ființei Atingerea Vindecătoare a Ființei
Mulți au auzit despre dimensiunea vindecătoare a atingerii, dar puțini cred că aceasta face parte din natura adâncă a Ființei fiecăruia. Vindecarea prin atingere este, de fapt, o vindecare prin Conștiență, ...

Katie Byron
Katie Byron a trăit ceea ce ea numeşte „trezirea la realitate” în anul 1986 şi de atunci a ajutat sute de mii de oameni de peste tot din lume să se familiarizeze cu Procesul. ...

Dokusho Villalba
DOKUSHÔ VILLALBA a primit, la Paris, ordinul de călugăr soto zen din partea primului său maestru, Taisen Deshimaru, împreună cu care a studiat timp de mulţi ani tainele zenului şi cu care a colaborat ...

Ralph Metzner
Ralph Metzner este unul dintre cei mai celebri cercetatori ai starilor de constiinta extinsa. Filosof si doctor in psihologie, s-a ocupat timp de zeci de ani cu investigarea potentialului vindecator al plantelor ...

Stephen Levine
La mijlocul anilor 1970, în timp ce lucra cu Ram Dass şi preda meditaţia în sistemul închisorilor din California, Stephen Levine a întâlnit-o pe Elisabeth Kübler-Ross. În următorii ani a ţinut seminarii ...

Evanghelia după Isus Cristos

Stephen Mitchell

Care este Evanghelia după Isus? Pur şi simplu adevărul următor: că iubirea spre care noi toţi tânjim este deja prezentă în colţul cel mai profund al inimii noastre, dincolo de orice aspiraţie. Cei mai mulţi dintre noi ne putem aminti de o vreme – se poate să fi durat doar o clipă – când am simţit că totul în lume e întocmai cum ar trebui să fie. Sau ne putem gândi la un episod plin de o bucurie atât de intensă, încât sentimentul nu mai sălăşluia înlăuntrul nostru, ci noi ne găseam în el.

Stima de sine

Tony Humphreys

La vremea când copiii încep să meargă la şcoală, stima lor de sine este deja formată în mare măsură. De bună seamă, profesorii pot să o amplifice sau să o reducă, dar originea problemelor legate de stima de sine se află în principal acasă. Nivelul stimei de sine al fiecăruia dintre părinţi îl influenţează pe cel al copilului. Părinţii cu stimă de sine ridicată determină o stimă de sine ridicată la copiii lor, dar, din păcate, şi situaţia inversă este la fel de valabilă.

Evanghelia după Isus Cristos

Stephen Mitchell

Ca toţi marii maeştri spirituali, Isus a propovăduit un singur lucru: prezenţa. Realitatea ultimă, inteligenţa luminoasă şi plină de compasiune a universului nu se află în altă parte, într-un cer situat la ani-lumină distanţă. Aceasta nu i s-a arătat mai deplin lui Avraam sau lui Moise decât ni se arată nouă, nici nu-l va însoţi pe vreun Mesia la sfârşitul timpului. Este întotdeauna chiar aici, chiar acum. Asta vrea să spună Biblia când afirmă că numele adevărat al lui Dumnezeu este Eu sunt.

Stima de sine

Tony Humphreys

Mai ales în primii ani, copiii sunt absolut dependenţi de părinţi, iar când aceştia se află în conflict unul cu altul, securitatea celor mici este extrem de ameninţată. Nu e deloc de mirare că acelor copii care provin din cămine frământate de probleme le vine greu să se concentreze asupra activităţilor şcolare. De prea multe ori, ei au parte de reacţii critice şi uneori chiar aspre din partea profesorilor, ceea ce le confirmă cele mai rele temeri – acelea că lumea nu este un loc care să le ofere siguranţă.

Fără Granițe

Ken Wilber

Individul simte, dincolo de orice îndoială, că la nivel fundamental e una cu întregul Univers, cu toate lumile posibile, superioare sau inferioare, sacre sau profane. Simţul identităţii depăşeşte cu mult graniţele înguste ale minţii şi trupului fizic, cuprinzând întregul cosmos. Musulmanii numesc starea respectivă „Identitatea Supremă” – supremă fiindcă este o identificare cu Totul. Noi o vom numi „conştiinţă unitară” – o comuniune iubitoare cu Universul întreg.

Fără Granițe

Ken Wilber

Tema pe care o susţine cartea de faţă este că acest tip de conştienţă, această conştiinţă a unităţii sau identitate supremă este natura şi starea firească a tuturor fiinţelor vii; dar că, treptat, ne limităm singuri lumea şi ne îndepărtăm de adevărata noastră natură, pentru a ne asuma limite. În consecinţă, conştiinţa noastră iniţial pură şi nonduală începe să funcţioneze la niveluri diferite, cu diverse identităţi şi graniţe variate. Aceste niveluri diferite constituie, în esenţă, numeroasele modalităţi în care putem răspunde la întrebarea „Cine sunt eu?”

Stima de sine

Tony Humphreys

Dezvoltarea educaţională a copiilor este afectată şi de felul cum relaţionează părinţii cu ei şi de măsura în care aceştia se pricep să amplifice stima de sine a celor mici. În plus, părinţii sunt primii educatori ai copiilor, şi a şti ce să-i înveţe şi cum constituie abilităţi importante. Părinţii trebuie să aibă cunoştinţe despre gestionarea comportamentului copiilor; ei trebuie să înţeleagă natura şi scopul conduitelor problematice ale copiilor şi să ştie cum să reacţioneze constructiv la ele.

Stima de sine

Tony Humphreys

A fi părinte este cea mai grea misiune dintre toate: nu e o aptitudine „naturală”, ci una complexă, cu multiple faţete, pentru care se acordă prea puţină instruire sau deloc. Pentru a-şi pregăti copiii să se confrunte cu provocările şcolii, părinţii trebuie să se concentreze asupra următoarelor aspecte: relaţia de cuplu, natura iubirii pe care le-o arată copiilor, rezolvarea conflictelor din familie, părerea pe care o au despre ei înşişi, oglindirea valorii personale a fiecărui copil, ajutorarea copilului cu probleme, părinţii ca educatori.

Fără Granițe

Ken Wilber

„Cine sunt eu?” Întrebarea s-a aflat, probabil, pe buzele fiecărei fiinţe umane, încă din zorii omenirii şi rămâne chiar şi astăzi una dintre cele mai tulburătoare care ne frământă. Răspunsurile oferite, numeroase, variază de la sacre la profane, de la complexe la cele mai simple, de la ştiinţifice la romantice, de la nivel politic la nivel individual. Dar în loc să examinăm multitudinea de răspunsuri oferite, să analizăm mai degrabă procesul esenţial, specific, care se produce atunci când o persoană se întreabă - şi apoi răspunde – „Cine sunt eu? Ce este eul meu real? Care este identitatea mea fundamentală?”

Fără Granițe

Ken Wilber

Ceva foarte simplu se petrece când răspundeţi la întrebarea „Cine eşti tu?” Atunci când vă descrieţi sau când pur şi simplu încercaţi să vă simţiţi sinele interior, nu faceţi altceva decât să trasaţi – conştient sau nu – o linie sau o graniţă mentală, de-a latul întregului vostru câmp de experienţe trăite; tot ce se află în interiorul acelei graniţe este „sinele”, iar tot ce se află în afara sa e considerat „non-sine”. Cu alte cuvinte, identitatea de sine depinde în mod exclusiv de locul prin care trasaţi voi înşivă acea linie de demarcaţie.