Shuffle rubrica Generații noi

Publicat la 24.05.2018 Comentarii

„Informația nu este știință, iar știința nu este înțelepciune, așa cum înțelepciunea nu este previziune. Fiecare derivă din cealaltă și noi avem nevoie de toate la un loc.” (Arthur C. Clarke)

Generații noi de copii schițează portretul lumii noastre în devenire. Din lutul comun, se naște, mereu, un nou potențial. Amprenta unică a unei generații, trăsăturile și evoluțiile ei posibile sunt reflectate, în astrologie, de mișcarea lentă a planetelor transpersonale: Uranus, Neptun și Pluton. Ultimii douăzeci de ani au reunit acești maeștrii în ultimele semne ale Roții zodiacale, anticipând urgența unei schimbări de esență. Copiii acestor generații poartă firesc semințele unei noi perspective asupra realității. Împărtășesc atitudini similare și o nemaipomenită deschidere către a experimenta altfel: proaspăt, viu, înnoitor. Atitudinea lor este impulsionată de această anticipare, experiență și asumare comună.

Vorbim adesea despre ei, ca despre copii supradotați, creativi, rebeli, hiperactivi, de multe ori prea ușor diagnosticați cu deficit sau dereglare a capacității de atenție (DCA). Este firesc ca în această conjunctură astrală de capăt, care prefigurează o extindere a capacităților noastre latente, dincolo de tot ceea ce am crezut că putem fi, trupul, simțurile și energia lor mentală să fie sensibile și încordate. Dar, poate tocmai acest lucru îi face să fie adaptați și foarte potriviți pentru progresele tehnologiei, comunicației și anvergura percepției, deopotrivă, mai profundă și mai expandată.

Planetele transpersonale transcend spațiul cunoscut al sistemului solar, depășind granița care până la descoperirea lor părea că este Saturn, ultimul astru vizibil pe care îl putem recunoaște pe cer cu privirea. Dincolo de limita lui, nu mai vedem cu ochiul liber. Ceea ce percepem o facem prin intermediul simțurilor noastre extinse, experimentând noi necesități de evoluție, individuale și colective. Uranus impulsionează nevoia de autenticitate, schimbare, libertate și înnoire permanentă a creației, iar prin Neptun ne conectăm cu nevoia de a visa, de a avea o viziune și un ideal, cu empatia și nevoia de compasiune, încredere și experimentare a vieții ca un întreg. Traversând pe rând, în ultimii douăzeci de ani, propriile semne, integritatea energiei lor a însuflețit generații noi: copii sociabili și exuberanți, capabili să pună sub semnul întrebării normele și autoritatea, potențiali reformatori sau inventatori și deopotrivă, copii sensibili, inteligenți și intuitivi, capabili să dezvolte o imensă empatie și compasiune pentru viață, în toate formele ei. Ei își urmează impulsul interior irezistibil, explorând opțiuni originale. Pot fi exact acei rebeli ce clădesc consecvent, original, durabil și armonios! Ceva nou și plin de frumusețe este gata să înflorească.

Lumea de mâine se naște astăzi. Generații sensibile și energice! Un comportament cu care nu ne-am mai întâlnit până acum, urmat cu dificultate de părinți sau îndrumători care nu înțeleg, de cele mai multe ori, ce se petrece. Copii stăpâni pe sine, siguri de ceea ce își doresc și au nevoie. Sunt mult mai puțin dispuși să se supună regulilor și convențiilor al căror sens nu-l înțeleg sau nu-l recunosc, cu spirit de contradicție și revoltă sinceră și spontană la nedreptate. Nu reacționează bine la impunere și autoritate dar sunt sensibili și receptivi la o explicație rezonabilă și la discuții inteligente. Pretind respect. Au întrebări despre ei înșiși și despre realitate, la care școala, în forma ei actuală, nu le mai poate răspunde, astfel că, părinți și îndrumători, deopotrivă, ne putem simți încurcați de comportamentul acestor copii neobișnuiți, dificil de abordat cu mijloace convenționale. Da, poate au o capacitate de atenție limitată, iar acumularea mecanică de informații îi tensionează și le dă dureri de cap. Ei au metodele lor originale de a învăța, o logică diferită, capacitatea de a face asociații noi și a ajunge la rezultat într-un mod diferit față de învățătorii lor. Ei știu deja, creativ și intuitiv, gândesc independent și caută un sens și o utilitate în ceea ce învață. Autonomi, siguri pe sine, sensibili, sunt vulnerabili la respingere și eșec, la judecată și comparație. Fără să fie susținuți, își pierd stima de sine, bucuria, motivația și interesul, renunță. Amenințați sau marginalizați, se retrag și evadează în diverse dependențe, sacrificându-și creativitatea și abilitățile înnăscute pentru „adecvare” și „apartenență”. Desigur, nu întâmplător, aceste generații noi ni se alătură acum, în momente de răscruce a evoluției, de alegere și schimbare. Ei vin cu programele lor proprii, concentrate către un scop bine determinat, cu practici, talente și abilități noi, orientate către parteneriate și comunitate. Cum am putea, oare, să-i susținem mai bine?

Cu toți ne-am promis, cândva, că vom face altfel decât părinții noștri. Fără să ne dăm seama, la un moment dat, am devenit părinții noștri, confruntându-ne cu aceleași reacții sau realități emoționale. De ce? Pentru că nu este numai despre ei, copiii noștri, ci și despre calitatea relației și conexiunii noastre cu realitatea proprie, cum știm să ne ascultăm, despre prezență în viața noastră și echilibru interior. Îndrăznim să venim către ei cu o privire proaspătă asupra experienței personale, recuperând magia unei altfel de relații cu noi înșine. Ascult altfel, mă simt și îi simt altfel, relaționez altfel. Educația, așa cum s-a păstrat încă astăzi, pare deopotrivă, incompletă și insuficientă pentru aceste noi generații. Au nevoie să-și antreneze mintea și în aceeași măsură atenția, percepția, intuiția, administrarea sensibilității interioare, creativitatea, arta relaționării cu ceilalți, cu trupul și simțirea, cu Pământul și întreaga lui Ființare. Îndrăznim să venim către ei, nu numai cu o școală care antrenează mintea, ci și cu o școală a vieții, a Prezenței și a Conștienței, cu o integrare plină de altruism și responsabilitate în ritmurile naturale ale existenței. Îndrăznim să experimentăm, împreună, un mod de a trăi și relaționa, un parteneriat deschis și creativ cu copiii noștri.

Tabăra de Vară Briza, pe colinele Luncanilor, este comunitatea în care, poate, am visat mereu să fim, experimentând direcții noi. Copiii noștri știu deja, în adâncul lor, că sunt deosebiți. Îi susținem trăind împreună, bucuria unei magice relații cu Realitatea.

Denise Cornea Ștefănescu




Altele din shuffle

Autovindecare și Crearea stării de BUCURIE prin Shaking Publicat la 05.04.2019

Autovindecare și Crearea stării de BUCURIE prin ShakingCătre noi și, aparent, necunoscute mișcări ale corpului te poate conduce Meditația Activă – Shaking – dacă ai curajul să-ți dai voie. Dacă alegi să ai încredere în corpul tău. În fiecare luni dimineață, ne lăsăm mereu surprinși să descoperim o nouă Lume interioară, recunoscându-i însă vibrația străveche. O vibrație pe care doar am uitat-o, pierduți fiind în frica de a supraviețui și uitând să trăim total. ...

Citește mai mult

Câte nume poate avea Bucuria? Publicat la 15.03.2019

Câte nume poate avea Bucuria?Cărţile scrise de Katie Byron sunt printre cele mai dragi inimii mele. Întâlnirea cu cărţile sale m-a facut să-mi conştientizez propria rătăcire în gândirea compulsivă şi de aici întreg ansamblul de stări, emoţii, atitudini şi roluri asociate cu acestea. Cartea ,,Cele 1000 de nume ale bucuriei’’ îmi oferă tot atâtea prilejuri de A Fi Prezentă în viaţa mea şi de a fi dispusă să văd Frumuseţea şi Perfecţiunea în Realitate. Asta ...

Citește mai mult

Cântul din adâncuri Publicat la 27.02.2019

Cântul din adâncuriNu știu cum e la tine, mărturisesc că pentru mine mult timp a asculta muzică se rezuma la ce îmi ajungea la ureche prin radio sau TV. Mai filtram de acolo. De cântat îmi dădeam voie foarte rar, de Sărbători când ne mai întâlneam cu prietenii și mai tentam o colindă. Rar, dar de fiecare dată când cântam era ceva ce mă lăsa mai limpede, mai luminoasă, mai bucuroasă. Doar că treceam repede peste asta, fără a reflecta prea mult, oricum cu credința ...

Citește mai mult

Ce vrea de fapt să-mi comunice copilul meu? Publicat la 04.02.2019

Ce vrea de fapt să-mi comunice copilul meu?Să fii conectat cu copilul înseamnă să-l asculți, să-l simți dincolo de cuvinte, dincolo de gesturi, pentru a fi alături de el indiferent de stările prin care trece. Întotdeauna copiii au nevoie să fie susținuți, conținuți, acceptați fără judecată. De multe ori, cuvintele lor nu pot exprima propria stare interioară, de multe ori starea lor interioară este în fapt o oglindire a ceea ce trăiesc adulții importanți din jurul lor.  De exemplu, starea de anxietate. ...

Citește mai mult

Un educator care schimbă lumea Publicat la 14.01.2019

Un educator care schimbă lumeaToți copiii au un potențial enorm, pe care însă societatea, școala îl ignoră de multe ori. In loc să stimuleze capacitatea lor creativă, școala o limitează. Copiii sunt etichetați în funcție de anumite șabloane, sunt descurajați când încearcă să iasă din tipare, să exprime ceea ce simt, să creeze liber. ...

Citește mai mult

Sănătatea ta de fiecare zi Publicat la 03.01.2019

Sănătatea ta de fiecare ziFiecare gest pe care îl fac în această lume contează. Fiecare gând pe care îl emit schimbă ceva în arhitectura mea interioară, mă conduce către o trăire. Dacă este un gând proaspăt poate că simt entuziasm, poate că e bucuria unei revelații, poate că este căldura unei apropieri... sau poate că este ceva vechi, cunoscut, un peisaj interior constrâns de alte gânduri vechi, un fel de a gândi despre lume, oameni, existență. Și atunci trăiesc ...

Citește mai mult

Tu cum comunici cu copilul tău? Publicat la 21.12.2018

Tu cum comunici cu copilul tău?Modul cum comunicam noi adulții, între noi, în familie și modul cum comunicăm cu copiii influențează în mod direct stima de sine a copiilor noștri. Ne afirmam direct o nevoie către un destinatar clar? Sau facem o solicitare/ afirmație fără un destinatar exact? Sau poate emitem niște judecați care nu exprimă nimic despre nevoile noastre? ...

Citește mai mult

Bucuria, etalon și măsură a Vieții! Publicat la 19.12.2018

Bucuria,  etalon și măsură a  Vieții!Drag părinte, vin către tine și te întreb și mă întreb la rându-mi: câtă bucurie există în viața ta? ... și vorbesc aici de bucuria autentică pe care o simți în străfundurile tale, care-ți face corpul să vibreaze în fiecare celulă și fiecare atom. Câtă bucurie există în viața copilului tău? sau mai bine zis: există bucurie atunci când merge la școală? Pentru că este nevoie să recunoaștem că cea mai mare parte a vieții, ...

Citește mai mult

Vindecarea pe care o cauți Publicat la 12.11.2018

Vindecarea pe care o cauți ...

Citește mai mult

Revoluţia Omega-3: acizii graşi hrănesc creierul emotional Publicat la 06.11.2018

Revoluţia Omega-3: acizii graşi hrănesc creierul emotionalFiecare dintre noi are sau a avut împrejurul său un om drag care se confruntă cu cancerul sau depresia. Fiecare dintre noi putem face ceva, pentru noi înșine și pentru cei din jurul nostru, menit să clintească ceva în conștiința colectivă.  Felul în care trăim și în care privim lumea nu poate fi schimbat decât de noi înșine. Medicina se ocupă de simptome. Noi ne putem ocupa de rădăcinile din care se nasc acestea. Doctorul Schreiber a descoperit ...

Citește mai mult

"Totul se petrece în Inima Mea. Acesta este cântecul Creatorului conștient de Realitate."

HEFT

Programe și meditații online

Noutățile Călătoria Inimii
direct pe mail

Articole, workshopuri,
cărți și evenimente

Arhiva Newsletter

Tag cloud

Cărți relevante

Jasmine Green Jasmine Green

Ceai verde revigorant și energizant, puternic, este preparat din frunze nefermentate, uscate prin evaporare, conținând foarte multe vitamine și antioxidanți ...

Setea de întregire Setea de întregire

Neliniştea pe care o simţim este acel imbold înnăscut, lăuntric care ne împinge în direcţia posibilităţilor noastre spirituale. Setea de întregire este tendinţa dinamică datorită ...

Cântările Vieţii Cântările Vieţii

Krishna Das povesteşte precum cântă. Cu graţie, cu subţirime. Istoriile adevărate ale vieţii sale dansează precum spuma valurilor în bătaia vântului, desenând fascinaţia anilor ...

Pășunile Minunăției Pășunile Minunăției

Marile teme ale lui John O’ Donohue sunt miracolul, imaginația și ceea ce este posibil, teme pe care le-a ars în jerbe literare orbitoare. Cuvintele sale sunt portaluri către dimensiunile vaste ale ...

Cercul Revelaţiei Cercul Revelaţiei

Cercul Revelaţiei este o carte uimitoare şi captivantă care povesteşte istoria extraordinară a unui drum spiritual foarte neobişnuit. Este o carte pe care nimeni dintre aceia care caută Adevărul nu o ...

Workshopuri relevante

Meditație Activă și Shaking Meditație Activă și Shaking
Meditația Activă – Body-Shaking este o formă de energie care aprinde corpul, îl trezește la viață. Această „medicină” (cum o numesc unele culturi băștinașe) – body-shaking – ...

Maestrul Interior. Arta Respirației Conștiente Maestrul Interior. Arta Respirației Conștiente
Lucrul cu stările extinse ale Conștiinței este pentru viața de fiecare zi. A fi conștient este a percepe mai profund și mai rafinat realitatea vieții. Un nou grad de Conștiență permite o noi moduri de ...

Atingere Terapeutică Integrală Atingere Terapeutică Integrală
”Orice vindecare este o vindecare a trecutului, a închiderii, a separării, a singurătății dureroase pe care am trăit-o cândva. Corpul este trecut condensat. Dar Prezența este sfârșitul ...

Astrologie Arhetipală Astrologie Arhetipală
Ştiinţă şi artă, cunoaştere raţională si simbolism deopotrivă, Astrologia poate fi de multe ori ascunsă raţionamentului logic, dar rămane mereu transparentă intuitiei şi percepţiilor survenite prin ...

Respirația Inimii Respirația Inimii
Respirația Inimii este o aplicație dinamică a lucrului cu starea de Prezență, o meditație în mișcare care conduce foarte rapid la expansiunea conștienței și permite conectarea voluntară cu orice ...