Călăuza rubrica Din nou la școală

Publicat la 14.09.2018 Comentarii

Maria Lupu

E început de toamnă.

Soarele blând  continuă să emane  forță și căldură. Aerul rece al dimineților ne conectează, conștient sau nu, cu o respirație proaspătă, vie și curgătoare. Liniștea orașului din zilele de  vacanță s-a încheiat.  Aparent, o nouă etapă, un nou ciclu de viață, în ritm cu anotimpurile, se pregătește să înceapă.  Spun aparent, întrucât pentru cei mai mulți nu e decât o nouă rotire pe același cerc.

Reluăm același program, aceleași obiceiuri, aceleași măști, gesturi și atitudini ca la fiecare început de an școlar. Poate chiar și același tipar de gândire și de exprimare. Trăim cu speranța că poate în acest an va fi mai bine. Copiii vor fi mai ascultători, vor învăța mai bine, iar profesorii vor fi mai puțini exigenți. O nouă experiență de la care așteptăm ca totul să se întâmple altfel.  

Odată cu prima zi de școală străzile  s-au umplut cu repeziciune de la primele ore ale zilei. Dincolo de zgomotul mașinilor, pe străduțe lăturalnice poți auzi vocile și simți pașii copiilor care se grăbesc spre școală. Îmbrăcați frumos, cu flori în mână, lângă părinții lor, par prinși într-o agitație specifică începuturilor repetitive.  Am sentimentul că privesc de ani buni același spectacol, derulat pe aceeași scenă, cu  aceiași actori.  Muzica de fundal,  coloristica decorurilor, tema spectacolului e mereu aceeași.   

Marea scenă a educației și-a deschis porțile punându-și în mișcare rotițele formate din mii și mii de copii, profesori și părinți. Această realitate absoarbe și se hrănește cu energia  multora dintre noi. Într-un fel sau altul, din posturi diferite, aproape toți interferează cu sistemul de educație. Este un segment de  o importanță majoră în realitatea noastră tridimensională.

Știm de ani buni cum funcționează sistemul de educație în această țară.  O nemulțumire majoră sau o falsă acceptare plutește îndeosebi în rândul părinților. Cu toate acestea, continuăm să ne comportam la fel, mai degrabă lamentându-ne, decât asumându-ne să acționam diferit. Pare că nimeni nu poate să facă nimic pentru a schimba lucrurile. Majoritatea credem că altcineva trebuie să facă ceva pentru a avea loc schimbarea. Însă schimbarea începe cu fiecare dintre noi, chiar și în educație.

Copilul ca ființă umană, unică în expresia ei, trebuie să fie în centrul atenției în toată această organizare. Indiferent ce rol jucăm în viața lui, de dascăl sau de părinte, marea cheie de la care pornește adevărata educație este a simți cum este copilul, înainte să gândim cum ar trebui să fie. Copiii, aflați în propria lor experiență, au nevoie de noi pentru a le oferi susținere în a descoperi ei înșiși ce vor să experimenteze și să trăiască în această viață.

Avem nevoie de un sistem de educație care are în prim plan copilul ca ființă umană, înzestrată cu talente și daruri unice și de un model de educație care respectă ritmul și modul propriu  individual de a-și însuși  cunoștințe, de a-și forma și dezvolta abilități noi;  așadar  un model  bazat pe o comunicare conștientă și pe relații autentice și transparente.

Avem nevoie de dascăli care să simtă că rolul lor este acela de a însoți și ghida copiii spre a descoperi sau aprofunda realități noi, dascăli care să stârnească curiozitatea mai degrabă decât să trezească frica, care să stimuleze și să încurajeze copilul,  în loc să-l umilească și să-l înjosească, capabili să descopere potențialul unic și valoros dincolo de emoțiile, atitudinile și comportamentul fiecăruia.

Atunci când copiii devin actorii principali în acest mare spectacol numit educație,  se impune să primească atenția cuvenită și să le fie recunoscute, respectate și valorificate talentele individuale, iar dascălii lor îmbrăcați în robe de regizori să orchestreze cu măiestrie talentele și cunoștințele lor,  astfel încât finalul spectacolului să aducă zâmbete și bucurie tuturor.

Cu încredere într-o nouă viziune,  în care educația are în centrul atenției copilul, pentru a veni în sprijinul părinților și dascălilor implicați în  procesul de creștere și educare a acestora într-un mod sănătos și armonios, editura Elena Francisc vă oferă două lucrări valoroase - Bebeluși deștepți și Stima de sine. Citiți-le cu încredere!

Maria




"Maestrul este acela care alege experiența încarnării, păstrează în adâncuri amintirea inefabilului, pentru ca în cele din urmă, după o lungă căutare, să se retrăiască pe Sine. De data aceasta în Corp. Maestrul Interior este starea de conștiință a Umanității iluminate."

HEFT

Programe și meditații online

Noutățile Călătoria Inimii
direct pe mail

Articole, workshopuri,
cărți și evenimente

Arhiva Newsletter

Tag cloud

Cărți relevante

Cartea Maestrului Interior Cartea Maestrului Interior

Născută din experiența Maestrului Interior, această carte-călăuză, ne conduce către Creatorul Conștient ca mod de a trăi în această lume. Călătoriile Inițiatice din Școala Maestrului ...

Stima de sine Stima de sine

Pentru copiii noştri suntem un fel de oglinzi. Felul în care noi reacţionăm influenţează imaginea pe care copii şi-o formează despre sine. Suntem reperele cu ajutorul cărora ei se construiesc pe ei ...

Anam Cara Anam Cara

Cuvintele sunt oglinzile fidele ce ne păstrează gândurile. Priveşti în aceste cuvinte-oglindă şi zăreşti frânturi de înţeles, apartenenţă şi refugiu. În spatele suprafeţei ...

Iubește ceea ce este Iubește ceea ce este

De-a lungul crizei de transformare Byron Katie a căzut adânc în întunericul depresiei, străbătând calea amară a disperării, pentru ca Revelația să survină brusc, într-o dimineață ...

Fără Granițe Fără Granițe

Este una dintre cele mai strălucite cărți apărute vreodată sub semnul Maestrului Interior. Ken Wilber este cel mai important gânditor și teoretician al conștiinței american, dar rădăcinile cunoașterii ...

Workshopuri relevante

Practica Puterii Feminine Practica Puterii Feminine
Dacă ai nevoie de susținere, de conținere, de un loc în care să te simți auzită și ascultată, un spațiu în care să-ți dai voie să devii femeia care ești menită să fii, te invit să-ți ...

Programul educațional Briza Programul educațional Briza
  Este o abordare integrală a ceea ce numim educație, care are în vedere nu numai acumularea de informație și dezvoltarea structurilor mentale, ci Ființa umană în integrum. Vizează conștientizarea, ...

Respirația Inimii Respirația Inimii
Respirația Inimii este o aplicație dinamică a lucrului cu starea de Prezență, o meditație în mișcare care conduce foarte rapid la expansiunea conștienței și permite conectarea voluntară cu orice ...

Respirație Holotropică Respirație Holotropică
Respiraţia Holotropică este un instrument simplu şi puternic de  cunoaştere, prin experienţă directă, a adevăratei naturi a propriei noastre Fiinţe şi a Realităţii. Cuvântul ”holotropic” ...

Astrologie Arhetipală Astrologie Arhetipală
Ştiinţă şi artă, cunoaştere raţională si simbolism deopotrivă, Astrologia poate fi de multe ori ascunsă raţionamentului logic, dar rămane mereu transparentă intuitiei şi percepţiilor survenite prin ...